uputstva
registracija rs domena

Digitalna fotografija - Kako da upotrebite konvergentne linije u fotografiji

23.06.2010, 14:33
Kada kadriraju pejzaž za fotografiju mnogi fotografi pokušavaju da uključe u fotografiju konvergentne linije, tojest linije koje se susreću na horizontu.

Linije daju veliki potencijal za kreiranje interesantnih fotografija. Dodajte mnogo linija koje se susreću u određenoj tački (ili prolate blizu jedne drugih) i imaćete još jedan alat koji će da vodi oči posmatrača u fotografiju.

Možda su najbolji primer (koji je prečesto već korišćen) konvergentnih linija železničke šine.

Postavite sebe na sredinu dve šine (ali prvo proverite da vam ne dolazi nešto sa leđa) i videćete kako šine postaju sve bliže jedna drugoj što više gledate u daljinu.

Uzmimo takav snimak i prirodna reakcija onih koji gledaju scenu je da pogledom prate dve linije u daljinu. Na neki način dve linije se ponašaju kao tunel koji vodi pogled posmatrača u određenom pravcu.

Isti efekat možete da postignete sa putevima, trotoarima, ogradama, stepenicama, električnim vodovima ili bilo kojim drugim linijama koje se paralelno gube u daljini ili se stapaju u određenoj tački.

Nekoliko saveta za upotrebu linija u fotografiji

1. Eksperimentišite sa pozicijom - klasični primer železničkih šina koji smo gore opisali nudi mnogo mogućnosti. Jedna mogućnost je da postavite šine u sam centar i simetrično u fotografiji.

Druga mogućnost je da se postavite pored jedne šine i pustite ih da idu dijagonalno kroz fotografiju iz donjeg ugla do suprotnog gornjeg ugla. Lepota u ovome je da ćete dobiti dinamičniji snimak. Simetrično i vertikalno postavljanje linija može da bude moćno ali dijagonalne linije bolje dočaravaju pokret.

Alternativno, ako se odmaknete od početaka linija dobićete još jednu perspektivu - kao što promena načina držanja fotoaparata može da vam da još jedno dijagonalno kadriranje linija.

2. Širokougaoni objektivi - Različiti objektivi mogu potpuno da promene efekat fotografije sa konvergentnimlinijama. Širokougaoni objektivi su posebno korisni - pogotovo kada se postavite između dve linije.

To će vam pomoći da kreirate utisak da je udaljenost između linija na početnoj tački veća nego što je u stvarnosti. Ovo preterivanje u širini linija može pozitivno da se odrazi na kvalitet fotografije.

3. Pozicioniranje konvergencije - Jedna stvar koju treba da imate u vidu kada imate konvergentne linije u slici je da one uvlače pogled u fotografiju - ka tački u kojoj se spajaju - to postaje jedna od najvažnijih tačaka fotografije - tačka fokusiranja.

Dok komponujete snimak postavite sebi pitanje - gde se nalazi nejefektivnija pozicija za kadriranje?

Imajte na umu pravila kao što su Pravilo Trećina (već smo pisali o njemu) koje glasi da su zamišljene linije koje se seku na trećinama fotografije horizontalno i vertikalno ključne tačke za pozicioniranje tačaka interesovanja.

Takođe imajte na umu da ako se tačke konvergencije nalaze izvan snimka onda će i pogled posmatrača biti odveden izvan fotografije. To može da da za rezultat neurvnoteženu sliku punu tenzije. Sa druge strane, to može da poboljša snimak, ostavljajuči posmatrača da se pita o mestu na kojem se linije susreću.

4. Dodavanje intersovanja na mestu spajanja linija - Ponekad vredi poboljšati tačku u kojoj se spajaju linije (na primer, možete da sačekate da se voz pojavi na šinama u daljini - ili da postavite osobu na vrh stepeništa) - u drugim situacijama kompozicija fotografije će biti dovoljno jaka bez dodavanja ekstra subjekta.

Ako imate neke fotografije u kojima ste uspešno iskoristili naše savete, pošaljite nam linkove, rado bismo ih pogledali.
Postavio clan: Uputstvo_84
Podeli na Facebooku Podeli sa prijateljima na facebook-u

Komentari

Trenutno nema komentara, komentarisite clanak pomocu forme koja se nalazi ispod

Da bi ste mogli da komentarisete clanke morate se registrovati


Obavestenje: Komentari nisu zvanicni stavovi ovog sajta već subjektivna mišljenja. Sajt Uputstva.rs nije odgovoran za stavove koji su iznešeni u komentarima i oni su vlasništvo njihovih autora.