uputstva
registracija rs domena

Sta je to Adwords?

29.04.2010, 09:52
AdWords predstavlja Google-ov servis za naručivanje visoko kvalitenih
klikova. Drugim rečima to je servis uz pomoć koga je moguće reklamirati
svoje proizvode i usluge samo onim klijentima koje to interesuje.
Prikazivanje oglasa je besplatno, plaća se samo kada neko klikne na
oglas i ode na Vašu stranicu. Google AdWords dovodi klijente koji su
zainteresovane za Vaš proizvod/uslugu na Vaša vrata.

Princip rada je izuzetno jedonstavan kompanija bira ključne reči, koje kada
korisnik otkuca prilikom pretrage ili pristupi stranici koja sadrže
date ključne, aktiviraju pojavljivanje oglasa. Jedina cena koju
kompanija plaća je klik i to po ceni koju sama odabere.

Servisom je moguće kontrolisati trošenje sredstava na dnevnom nivou i po visini
troškova po kliku (tzv. CPC - Costs per Click). Kampanju je moguće
zaustaviti u svakom momentu i na isti način je ponovo pokrenuti. Pored
prikazivanja tekstualnih reklama na pretraživaču Google, reklame se
pojavljuju u formi teksta i banera na različitim (uglavnom veoma
posećenim) svetskim sajtovima (Program za oglašivačke medije AdSense).

Najbitniji segment AdWords sistema predstavlja potreba da se za odabrane ključne
reči uskladi broj njihovog prikazivanja sa efektima reklame (tzv. CTR -
Click-Through Rate, ili odnos broja prikaza reklame i klikova). AdWords
program ne dozvoljava neograničeni broj prikaza, bez klikova na
reklamu, zato što je i to vid oglašavanja (tzv. Brand Awareness
oglašavanje, ili stvaranje svesti o brendu kod korisnika). Iz tog
razloga, za različite ključne reči postoji ograničenje koliki je
minimalno dozvoljeni CTR (u proseku je oko 0.3%, ili na 1000 prikaza 3
klika).

Da bi se popravio CTR, za određene ključne reči je
potrebno da se naprave preciznije fraze (nikako ne postavljati opšte
ključne reči kao što su umetnost, muzika i sl.), tj. što veči broj
ključnih reči u jednoj frazi, jer se na taj način dobija veoma ciljana
populacija koja je zainteresovana za ono što nudite.

Servis dozvoljava kreiranje većeg broja različitih kampanja od kojih svaka
može da ima veći broj grupa ključnih reči (tzv. Ad Groups), a svaka
grupa može da ima veći broj različitih reklama. Za one korisnike koji
žele da prate efekte putem posebnih servisa za njihovo praćenje,
omogućeno je diferenciranje pristupnih adresa do nivoa zadatih ključnih
reči pojedinačno.

Što se da veći budžet, može se dobiti veći
broj klikova za manju cenu, obzirom da servis funkcioniše po
selektivnom puštanju reklama za ključne reči u zavisnosti od vrednosti
zadatih budžeta na nivou dnevne potrošnje i na nivou potrošnje po
kliku. Za dnevni budžet od 20 EUR i maksimalni CPC od 1 EUR dobija se
veći broj klikova sa npr. prosečnom vrednošću od 0.07 EUR, nego što se
dobije klikova za iste ključne reči sa dnevnim budžetom od 1 EUR i
maksimalnim CPC-om od 0.1 EUR (minimalna vrednost klika može biti 0.05
EUR).Radi se o tome da u prvom primeru može biti npr. 10 ovakvih
vrednosti u svakom potrošenom EUR, dok u drugom primeru će ih biti npr.
3-4. Na ovaj način Google stimuliše korisnike da postavljaju veće
vrednosti budžeta.

Isto tako, ako se postavi veoma velika
vrednost budžeta, to ne znači da će AdWords odmah pustiti toliko
reklama, iz razloga što u prvom periodu sistem proverava kvalitet
ključnih reči i reklama, ovaj period može trajati i do mesec dana. Tek
nakon provere sistem pušta reklame u sve većem obimu. Ako postoje
problemi u ostvarivanju kvalitetnog CTR-a, ovaj period može biti i duži.

Kod internacionalnih kampanja posebnu vrednost predstavlja spomenuti brand
awareness efekat na najposećenijim svetskim sajtovima, obzirom da
reklame stoje na stranicama koje posećuje veliki broj osoba (za slučaj
kampanja sa većim budžetom). Često se dešava da Google zapamti u svojoj
bazi podataka stranicu sa reklamama i da na taj način posredno može da
se poboljša rejting sajta.
Postavio clan: Uputstvo_84
Podeli na Facebooku Podeli sa prijateljima na facebook-u

Komentari

Trenutno nema komentara, komentarisite clanak pomocu forme koja se nalazi ispod

Da bi ste mogli da komentarisete clanke morate se registrovati


Obavestenje: Komentari nisu zvanicni stavovi ovog sajta već subjektivna mišljenja. Sajt Uputstva.rs nije odgovoran za stavove koji su iznešeni u komentarima i oni su vlasništvo njihovih autora.